Iránykijelölő stratégiai workshop
Az iránykijelölés az egyik legfontosabb része a csapat együttműködésének. A célja, hogy a cég minden dolgozói szintje, s minden dolgozója nemcsak hogy egyirányban haladjon, hanem mindenki egyöntetűen az adott stratégiai cél megvalósításán dolgozzon úgy, hogy magáénak is érzi azt. Így a cég alapvetései nemcsak, hogy ismertté válnak a dolgozók részére, de mindenki tud hozzáadott értékkel bírni annak megalkotásában is, még akkor is, ha az irányt maga a felső vezetés alakítja ki.
Tapasztalataink alapján egy-egy ilyen workshop után a következő változások figyelhetők meg:
- Nő a csapat motiváltsága szintje
- A kívánt változások elleni szembenállást felváltja az alulról jövő kezdeményezés
- Hatékonyabbá válik a munkavégzés, együttműködőbbé a csapat
- Nő a lojalitás, erősebb lesz a munkatársak elköteleződése
- Ki-ki a saját szintjén és tudásával komoly hozzáadott értéket visz a mindennapi működésbe
Mikor érdemes megtartani?
- Az év, vagy a szezon kezdetén, illetve annak első negyedévében (a szervezeti szintek függvényében)
- Amikor változik a stratégia
- Amikor jobb termelékenységre, hatékonyabb működésre van szükség
- Amikor komolyabb szervezeti, működésbeli változások következnek
- Amikor a folyamatokat szeretnénk hatékonyabbá tenni
- Amikor változik a vízió, a vezetés, vagy a tulajdonosi kör
Ne habozzon, ismerje meg részleteiben is, hogy mit nyerhet vele, vegye fel velünk a kapcsolatot , hogy ne csak Ön, hanem az egész cég az Ön elképzeléseinek megvalósításán dolgozzon!
A KKV szektorban ez legtöbbször a tulajdonos ügyvezetőket jelenti. A nagyobb cégeknél az igazgatóság (felsővezetés) együttesen vesz részt rajta.
Célja:
- Alapvetések meghatározása (vízió, misszió, értékrend)
- Hosszú-közép- és rövidtávú stratégiai célok meghatározása, célkitűzések
- Fejlesztési, piaci irányok kijelölése
- Cselekvési tervek, akciótervek, felelősök, határidők meghatározása
Időtartama függ:
- Hogy első alkalommal készít-e ilyet a vezetés, vagy már van gyakorlata benne (első alkalommal érdemes több napot rászánni)
- Mekkora a cég, hány ember jelenti a döntéshozói szintet (minél kevesebb, annál rövidebb idő, hisz könnyebb a konszenzust és az egy irányt elérni)
- Mi a tulajdonos, vagy az ügyvezető által meghatározott cél és feladat a számunkra
Az operatív vezetés résztvevői, jellemzően: gyártásvezetők, értékesítési, beszerzési vezetők, logisztikai vezetők, az ügyfélszolgálat, ill. egyéb, jól körülhatárolható egységek, területek vezetői.
Célja:
- A felsővezetés által kijelölt alapvetések megismerése, az azzal való azonosulás
- A stratégiai irányok megismerése, kiegészítése, elköteleződés
- Egyéni célok, a csapat céljainak meghatározása, beillesztése a stratégia keretei közé
- Akciótervek, projektek, felelősök, keretek meghatározása, az együttműködés és a hatókörök meghatározása a több csoportot érintő feladatoknál
Időtartam:
- 1 – 2 nap ( az ágazati stratégiák nem itt készülnek, azokat ezek alapján vagy önállóan, vagy a csapatukkal készítik el az egyes területek vezetői)
Alsóvezetők, dolgozók, létszámtól függő csoportokra bontva (kisebb cégeknél együtt minden dolgozó, a nagyobbaknál már érdemes területekre bontani a hatékonyság érdekében)
Célja:
- A vezetők által meghatározott alapvetések iránti elköteleződés kialakítása
- A fejlesztési jellegű stratégiai célok alulról jövő kezdeményezéssé való átalakítása
- Iránykijelölés, motiválás, a hatékonyság belülről-alulról való kezdeményezésének elérése
Időtartam: 1 nap
Gondolatok a stratégiai workshopokról – Schnierer Péter (ügyvezető, Hergroup Kft.)
- A workshopokra a 2022-es év egyik legfontosabb stratégiai célja, a szervezetfejlesztés támogatása, valamint komoly változások bevezetése miatt volt nagyon nagy szükségünk
- A workshopoknak köszönhetően sokkal hatékonyabbá vált a szervezetfejlesztésünk, mindenki egy kicsit a saját küldetésének érezte a sikeres lebonyolítást
Jobban meg tudták egymást ismerni a kollégáink, megtanulták a „nehezebb” személyiséggel rendelkező kollégák is, hogyan tudják kezelni a társukat, hogyan tudják egymást motiválni, s mindemellett fantasztikus közösségépítő szerepe is volt
A legnagyobb meglepetés nekem személy szerint az volt, hogy több kollégánál külső szemmel is jól látható személyiség fejlődést tapasztaltam. Barbi szerepe kulcsfontosságú volt ebben, azonnal megtalálta minden kollégával a közös hangot, ezáltal mindenki nagyon őszintén meg tudott nyílni, és nagyon vártak minden alkalmat. Minden workshop után úgy jöttek a kollégák vissza dolgozni, mintha 1 hét szabadságon lettek volna a Maldív szigeteken 😀
Annyira jól sikerült a tavalyi “workshop maraton”, hogy az idei évtől beépítjük a céges kultúrába is, ezáltal rendszeressé téve a kollégáink folyamatos fejlesztését
Cégvezetőként elmondhatom, hogy jobban meg tudtam ismerni a kollégáimat, transzparenssé váltak a kollégák képességei, pl. volt olyan is, akiről a workshopoknak köszönhetően tudtuk meg, hogy egy másik pozícióban sokkal jobb hasznát venné a cég, és ő is sokkal jobban érzi magát ebben
Összességében elmondhatom, hogy egy jobb munkahelyi légkört tudtunk teremteni, hatékonyabbá és összetartóbb csapattá váltunk.