Iránykijelölő stratégiai workshop

Kulcs az elkötelezett, lojális, egy irányba haladó csapathoz!

Az iránykijelölés az egyik legfontosabb része a csapat együttműködésének. A célja, hogy a cég minden dolgozói szintje, s minden dolgozója nemcsak hogy egyirányban haladjon, hanem mindenki egyöntetűen az adott stratégiai cél megvalósításán dolgozzon úgy, hogy magáénak is érzi azt. Így a cég alapvetései nemcsak, hogy ismertté válnak a dolgozók részére, de mindenki tud hozzáadott értékkel bírni annak megalkotásában is, még akkor is, ha az irányt maga a felső vezetés alakítja ki. 

Tapasztalataink alapján egy-egy ilyen workshop után a következő változások figyelhetők meg: 

  • Nő a csapat motiváltsága szintje
  • A kívánt változások elleni szembenállást felváltja az alulról jövő kezdeményezés
  • Hatékonyabbá válik a munkavégzés, együttműködőbbé a csapat
  • Nő a lojalitás, erősebb lesz a munkatársak elköteleződése
  • Ki-ki a saját szintjén és tudásával komoly hozzáadott értéket visz a mindennapi működésbe

Mikor érdemes megtartani? 

  • Az év, vagy a szezon kezdetén, illetve annak első negyedévében (a szervezeti szintek függvényében)
  • Amikor változik a stratégia
  • Amikor jobb termelékenységre, hatékonyabb működésre van szükség
  • Amikor komolyabb szervezeti, működésbeli változások következnek
  • Amikor a folyamatokat szeretnénk hatékonyabbá tenni
  • Amikor változik a vízió, a vezetés, vagy a tulajdonosi kör

Ne habozzon, ismerje meg részleteiben is, hogy mit nyerhet vele, vegye fel velünk a kapcsolatot , hogy ne csak Ön, hanem az egész cég az Ön elképzeléseinek megvalósításán dolgozzon! 

 

A KKV szektorban ez legtöbbször a tulajdonos ügyvezetőket jelenti.  A nagyobb cégeknél az igazgatóság (felsővezetés) együttesen vesz részt rajta. 

Célja: 

  • Alapvetések meghatározása (vízió, misszió, értékrend)
  • Hosszú-közép- és rövidtávú stratégiai célok meghatározása, célkitűzések
  • Fejlesztési, piaci irányok kijelölése
  • Cselekvési tervek, akciótervek, felelősök, határidők meghatározása

Időtartama függ: 

  • Hogy első alkalommal készít-e ilyet a vezetés, vagy már van gyakorlata benne (első alkalommal érdemes több napot rászánni)
  • Mekkora a cég, hány ember jelenti a döntéshozói szintet (minél kevesebb, annál rövidebb idő, hisz könnyebb a konszenzust és az egy irányt elérni) 
  • Mi a tulajdonos, vagy az ügyvezető által meghatározott cél és feladat a számunkra

 

Az operatív vezetés résztvevői, jellemzően: gyártásvezetők, értékesítési, beszerzési vezetők, logisztikai vezetők, az ügyfélszolgálat, ill. egyéb, jól körülhatárolható egységek, területek vezetői.

Célja: 

  • A felsővezetés által kijelölt alapvetések megismerése, az azzal való azonosulás
  • A stratégiai irányok megismerése, kiegészítése, elköteleződés
  • Egyéni célok, a csapat céljainak meghatározása, beillesztése a stratégia keretei közé
  • Akciótervek, projektek, felelősök, keretek meghatározása, az együttműködés és a hatókörök meghatározása a több csoportot érintő feladatoknál

Időtartam:  

  • 1 – 2 nap ( az ágazati stratégiák nem itt készülnek, azokat ezek alapján vagy önállóan, vagy a csapatukkal készítik el az egyes területek vezetői)

Alsóvezetők, dolgozók, létszámtól függő csoportokra bontva (kisebb cégeknél együtt minden dolgozó, a nagyobbaknál már érdemes területekre bontani a hatékonyság érdekében) 

Célja: 

  • A vezetők által meghatározott alapvetések iránti elköteleződés kialakítása
  • A fejlesztési jellegű stratégiai célok alulról jövő kezdeményezéssé való átalakítása
  • Iránykijelölés, motiválás, a hatékonyság belülről-alulról való kezdeményezésének elérése

Időtartam: 1 nap

Gondolatok a stratégiai workshopokról – Schnierer Péter (ügyvezető, Hergroup Kft.)
  • A workshopokra a 2022-es év egyik legfontosabb stratégiai célja, a szervezetfejlesztés támogatása, valamint komoly változások bevezetése miatt volt nagyon nagy szükségünk
  • A workshopoknak köszönhetően sokkal hatékonyabbá vált a szervezetfejlesztésünk, mindenki egy kicsit a saját küldetésének érezte a sikeres lebonyolítást
  • Jobban meg tudták egymást ismerni a kollégáink, megtanulták a „nehezebb” személyiséggel rendelkező kollégák is, hogyan tudják kezelni a társukat, hogyan tudják egymást motiválni, s mindemellett fantasztikus közösségépítő szerepe is volt

  • A legnagyobb meglepetés nekem személy szerint az volt, hogy több kollégánál külső szemmel is jól látható személyiség fejlődést tapasztaltam. Barbi szerepe kulcsfontosságú volt ebben, azonnal megtalálta minden kollégával a közös hangot, ezáltal mindenki nagyon őszintén meg tudott nyílni, és nagyon vártak minden alkalmat. Minden workshop után úgy jöttek a kollégák vissza dolgozni, mintha 1 hét szabadságon lettek volna a Maldív szigeteken 😀

  • Annyira jól sikerült a tavalyi “workshop maraton”, hogy az idei évtől beépítjük a céges kultúrába is, ezáltal rendszeressé téve a kollégáink folyamatos fejlesztését

  • Cégvezetőként elmondhatom, hogy jobban meg tudtam ismerni a kollégáimat, transzparenssé váltak a kollégák képességei, pl. volt olyan is, akiről a workshopoknak köszönhetően tudtuk meg, hogy egy másik pozícióban sokkal jobb hasznát venné a cég, és ő is sokkal jobban érzi magát ebben

  • Összességében elmondhatom, hogy egy jobb munkahelyi légkört tudtunk teremteni, hatékonyabbá és összetartóbb csapattá váltunk.

Kérdése van a stratégiai workshoppal kapcsolatban?

Írjon nekünk!