A kommunikáció a vállalati együttműködés tere. Minél jobban funkcionál a belső információáramlás, annál inkább megvalósul az az értékteremtés, amiért a cég létrejött.
A vállalati kommunikáció optimális esetben formálisan zajlik, vagyis tudatosan tervezett, szervezett és működtetett. A kérdés mindig az, hogy a csatornái, hogy vannak felépítve, mennyire naprakészek, és milyen mértékben szolgálják az üzleti célokat.
A vállalati belső kommunikációban kiemelt szerepük van a felsővezetőknek: építik és formálják a vállalati kultúrát, ideális esetben példát mutatnak viselkedésükkel, megjelenésükkel, értékrendjükkel, továbbá kommunikálják a vállalat egészét érintő döntéseket a dolgozók felé.
A vállalaton belüli kommunikáció a legtöbb cégnél elégtelen színvonalú. Ez a hatékonyságot és az alkalmazottak motivációját is jelentősen rontja. ezért nagy gondot kell fordítani az információ áramlásra, a dolgozók tájékoztatására annak érdekében, hogy minél jobban tudjanak azonosulni a vállalkozás céljaival és növeljük az elköteleződést növelve a hatékonyságot és csökkentve az esetleges fluktuációt.
Bizonyára Ön is tapasztalta már, hogy a belső kommunikációnak – még az egyirányú tájékoztatásnak is – rendkívüli a jelentősége, hiszen nagyban hozzájárul a kellemes, biztonságos munkahelyi légkör kialakulásához, illetve fenntarthatóságához is.
Éppen ezért kiemelt szerepe van a kommunikációnak válsághelyzetben!
A belső kommunikáció elengedhetetlen feltétele a szervezet összehangolt, egységes képet sugárzó hatékony működésének. Megadja azt a biztonságot, amelyre a dolgozóknak szüksége van a mindennapokban. A legrosszabb, amit tehetünk, ha nem kommunikálunk semmit, mondván: még nincs biztos információnk. A nem kommunikálás pletykahullámot indíthat el, amelyet sem kontrollálni, sem pedig megszüntetni nem tudunk, s olyan “hírek” kezdhetnek terjengeni, amely nemcsak a működést akadályozhatják, de hozzájárulhatnak egy jóval nagyobb fluktuáció kialakulásához is.
A megfelelően tervezett és végrehajtott belső kommunikációs munka lehetővé teszi többek között:
- a munkatársak azonosulását a szervezet küldetésével és céljaival
- a hatékonyabb munkavégzést
- a hatékonyabb belső információáramlást
- a jó munkahelyi légkör megteremtését
- a munkatársak megtartását
- a szervezet vezetésének hatékony kommunikációs támogatását
- a szervezet külső megítélésének, hírnevének alakítását
A kommunikációs csatornák, valamint a különféle tájékoztatások rendszerének és tartalmának, valamint gyakoriságának kialakításához vegye igénybe szakmai segítségünket.
Keressen minket bizalommal, segítünk Önnek kialakítani belső kommunikációs hálózatát, tartalmi felépítettségét, kommunikációs gyakoriságát, hogy ne csak a biztonságos munkahelyi légkör alakuljon optimálisan a folyamatokkal egyetemben, hanem emeljük vállalkozása külső megítélését is!