Kövessen Minket :
Vállalati kommunikáció válsághelyzetben II.

Előző cikkünkben végiggondoltuk, hogy miért van szükség a negatív hírek, s általában a hírek korrekt, s irányított kommunikációjára, de nem tértünk még ki a kétirányú kommunikáció miértjére. 

Az anyagi biztonság, amit egy munkahely ad, a szükséglethierarchia (Mashlow-piramis) egyik fontos alapbázisa, ami nélkül felborul az egyensúly. Ha ebben bizonytalanná válik egy munkavállaló, nem tud a magasabb szintekre, a vállalat számára fontos szempontokra fókuszálni. Senki sem motiválható elismeréssel, pozícióval, kreatív, kihívást jelentő feladatokkal, amíg az van a szeme előtt, hogy vajon jövő hónapban is lesz-e munka, lesz-e fizetés, lesz-e miből ételt vásárolni önmaguk és családjuk számára.

Kommunikáció nélkül a munkavállaló nem tudhatja, hogy gondoskodó munkáltatóként ismerjük, megértjük a problémáját, és lehet, hogy adott pillanatban még nem tudjuk, hogy oldjuk meg a problémát, de gondolkozunk, és cselekszünk!

A kétirányú kommunikáció biztosításából (céggyűlés, meetingek, elégedettségi felmérések) pedig hasznos információkat kaphat a vezetés is, hogy milyen problémák foglalkoztatják a munkavállalókat, mire kell hangsúlyt fektetni, vagy esetleg mik azok a jóléti elemek, amiket bár megkaptak eddig a munkavállalók, de még nem fáj megválni tőle, és mi az, amihez a végsőkig ragaszkodnak. A munkavállalók megkérdezésével, bevonásával egy költségcsökkentés is könnyebben elfogadtatható.Minden vállalat működésében megvannak a kulcsemberek. Nem, nem feltétlenül a legtöbbet kereső vezető, hanem esetleg az a szaki, aki már évek óta tanítja be az összes új munkavállalót, aki ismeri a termék és gyártás minden apró részletét, vagy esetleg az az adminisztrációs munkatárs, akinek a pontos riportjai nélkül nem mernénk vezetői döntést hozni. Ezek a munkavállalók tudják, hogy kulcsemberként tekintünk rájuk? Tudják, hogy elismerjük a tudásukat, képességeiket? Mérjük fel reálisan, ezek az emberek nagy valószínűséggel szakmaiságuk, hozzáállásuk, okán bármilyen helyzetben találnak munkát. Így, ha egy vezető kommunikáció nélkül bizonytalanságban tartja ezeket az embereket, elengedi őket, és még nehezebbé teszi a vállalat helyzetét.

Ezzel válik teljessé: tájékoztató kommunikáció, kétirányú kommunikáció és az egyén szintjéig eljutó rendszeres személyes beszélgetések, ezek adják a vállalati kommunikáció egészét. És ahogy tartja a régi mondás: Bajban ismerszik meg a barát; ez átültethető erre a témára is: Válságban ismerszik meg a jó munkáltató!  Érték lesz az a munkáltató, amelyik kommunikál a munkavállalóival.

A kommunikáció mindig segít!

Mi pedig segítünk, ha elakadt a kommunikáció mikéntjében. Keressen minket, megéri!

Írjon üzenetet!

Megosztás: