Kövessen Minket :
Flancolás a javából? – Employer Branding a 21. században

Employer Branding, azaz Munkáltatói márkaépítés:

szebbnek, jobbnak látszani, vonzóbbnak tűnni.

Na de tényleg csak erről van szó?

Ha megnézzük a statisztikákat, melyek szerint egy-egy bosszúsan, elégedetlenül távozó kolléga hány embernél tudja rossz hírünket kelteni, vagy hogy mennyire csökkenti a kevésbé jó hírnév az álláshirdetéseinkre érkező jelentkezők számát, valamint mennyivel növeli a hamis cégimázs (ami elég, ha csak épp nem annyira igaz) kép a fluktuáció mértékét, máris láthatjuk, hogy igencsak komolyan kell vennünk a „flancolást” és foglalkoznunk kell azzal, hogy mit gondolnak rólunk a munkavállalók (hogy érzik magukat a munkahelyen) , milyen értéket képviselünk és ezt hogyan kommunikáljuk
Ne hidd, hogy a munkavállalók jóléte a szervezetben nem adja vissza a befektetett tőkét, energiát. Ha közösen, közös célként határozzátok meg a szervezeti kultúrát és ennek megfelelően keresed a csapatba illő munkatársakat, az eredmény a jobb teljesítmény által látványosan javulhat. 
A márkaépítésnek számos lépése és területe van. Az igazi márkaépítés már túlmutat a szimpla home office lehetőségén: további, értékes része a folyamatnak az, amikor bizonyos projektekben szabad kezed adsz a dolgozóknak, vagy teret adsz nekik a munkahelyen a kikapcsolódásra, a kollégákhoz való kapcsolódásra, ötletekmegosztásához (ehhez megfelelő étkező vagy közösségi terek), vagy a dolgozók tehetség- és karrierlehetőségeinek kidolgozása, a fejlődés biztosítása de a folyamatos kapcsolattartás is szervesen ide tartozik (amikor tudod, nem csak gondolod, hogy hogyan érzik magukat az alkalmazottaid) , ahogyan az is, hogy ismered a csapatod és tudod, milyen ember az, aki személyiségben csatlakozni tud a kollégákhoz, nem csak szakmailag alkalmas. 
Ha a fent említett és további, a te vállalkozásodba építhető elemeket sikeresen alkalmazod (és tényleg alkalmazod), hitelesen tudsz megjelenni a piacon, lényeges előnyökhöz jutva a többi munkáltatóhoz viszonyítva: a munkavállalók akarnak majd hozzád menni dolgozni, mert tudják, nálad/veled jól járnak. Ezzel nagyon sok pénzt és időt is meg tudsz takarítani a cégednek, aminek lássuk be, biztosan lesz helye. 
A márkaépítés, minél nagyobbak vagyunk, vélhetően annál nagyobb teret kap a szervezetünk életében és célszerű akár külső tanácsadó segítségével végigvinnünk azokat a lépéseket, amelyek segítenek abban, hogy kihozzuk a lehető legjobbat magunkból. 
Láthatjuk, a márkaépítés nem „flancolás”; szinte elengedhetetlen feltétele a fejlődésnek, az optimális működésnek, a hosszú távú fennmaradásnak. Miért várnál hát vele? Kezdd el még ma megtervezni a saját márkád. Segíthetünk? Kollégánk segít megtalálni a számodra leginkább megfelelő eszközöket! 

Írjon üzenetet!

Megosztás: