Kövessen Minket :
Mire jó a szervezetfejlesztés?

A szervezetfejlesztés olyan átfogó fejlesztési és változtatási folyamat, amely a szervezetben minden és mindenki számára létkérdés: meghatározza az együttműködést és a hatékonyságot, jobbá teszi a munkahelyi légkört, dolgozóink szívesebben járnak be dolgozni, munkájuk kreatívabb, elégedettségük pedig a cég profitjában is megmutatkozik.

Mikor érdemes a szervezetet fejleszteni?
  • Ha a szervezet gyengén, vagy nem az elvárásoknak megfelelően működik
  • Ha a szervezet ugyan zökkenőmentesen működik, de nem tapasztalható fejlődés
  • Amikor komolyabb változásokat akarunk bevezetni
  • Krízishelyzet kialakulását megelőzendő, vagy válságstratégia bevezetése előtt, illetve után.
Mire jó a szervezetfejlesztés?
  1. Problémák, belső konfliktusok feltárása, kezelése, megoldása
  2. A szervezet belső erőforrásainak feltárása, kiaknázása
  3. Átalakulások, változások menedzselése
  4. Hatékonyság fejlesztése
  5. Teljesítményértékelési rendszerek bevezetése
  6. Kultúra kialakítása, váltása


A folyamat egy problémafeltárással és elemzéssel kezdődik, amit egy általános felmérés követ a részünkről a szervezet jelenlegi állapotát illetően. Ezek után tesszük meg szakmai javaslatunkat arra vonatkozólag, hogy milyen ütemezésben, milyen lépéseken keresztül érdemes a konkrét méréseket és fejlesztéseket kivitelezni.

A szervezetfejlesztés egy folyamat, amelyben a következő elemek keveredhetnek egymással
  1. audit
  2. 360 fokos felmérés
  3. interjúk
  4. tréningek
  5. workshopok
  6. felmérések, tesztek, értékelések
A szervezetfejlesztés kiterjed
  1. A szervezeti felépítésre, a folyamatok áttekintésére, esetleg optimalizálására
  2. A szervezet különböző csoportjaira, azok belső és külső együttműködésére
  3. A szervezetben zajló horizontális és vertikális kommunikációra
  4. Az egyénekre, akik a szervezetet alkotják
A Szervezetfejlesztés főbb elemei
  1. Szervezeti kultúra felmérése és fejlesztése
  2. Szervezeti kommunikáció felmérése, fejlesztése, kommunikációs csatornák kialakítása, működtetése
  3. Folyamatmenedzsment, teljesítménymenedzsment, változásmenedzsment
  4. Ön- és emberismeret
  5. Konfliktuskezelés
  6. Problémamegoldás eszköztárának fejlesztése
  7. Arculat, brand, vállalati értékrend és annak közvetítése
  8. Attitűdmérés és fejlesztés

Hozza ki legtöbbet munkatársaiból. Keressen bennünket, kérjen térítésmentes konzultációt a témában kollégánktól:

Írjon üzenetet!

Megosztás: